Turistika na Gýmeš a Oponický hrad

23. 3. 2018

Turistická trasa:
Remitáž táborisko - Studený hrad - Sedlo pod Gýmešom - Gýmeš - Pod Gaštanicou - Nad Červeným krížom - Oponický hrad - Veľká skala - Pusté - Nad Červeným krížom - Remitáž rybník - Remitáž táborisko

Celková vzdialenosť: 23,6 km
Prevýšenie: 623 m

Turistickú trasu začíname na parkovisku pri táborisku Remitáž, pri obci Jelenec. Prechádzame po asfaltovej ceste popri chatovej osade Remitáž, kde vchádzame do lesa a pokračujeme po žltej turistickej značke.

Turistická trasa mierne stúpa až na rázcestie k Studenému hradu. Tento hrad bolo v dávnej minulosti hradisko, ktoré zaniklo v 13. storočí. Viac foto a info v albume Studený hrad.

Trasa ďalej pokračuje cez Sedlo pod Gýmešom, kde odbočuje vľavo a po miernom stúpaní cez lúku vchádza do lesa, neskôr priamo na hrad Gýmeš. Viac foto a info o zrúcanine hradu gýmeš v albume.

Z Gýmeša trasa klesá po zelenej turistickej značke a vedie cez gaštanicu, ktorá je na jeseň uzatvorená.

Neskôr prechádza cez rázcestie Pod Gaštanicou a pri rázcestí Nad Červeným krížom sa pripája k modrej turistickej značke.

V zákrute sa odpája od turistickej trasy a pokračuje vpravo po lesnej zvážnici, kadiaľ vedie aj zelená cyklotrasa.

Táto cesta je pohodlnejšia, zo začiatku mierne klesá, prechádza popri prameni a jazierku kde je možnosť opekania,

Neskôr mierne stúpa, na rázcestí odbočuje vľavo a po miernom stúpaní vedie až k zrúcanine Oponického hradu. Tento hrad sa spomína v listinách z roku 1300. Viac foto a info v albume Oponický hrad.

Z Oponického hradu trasa pokračuje po zelenej turistickej značke, stúpa na Veľkú Skalu.

Odtiaľto cesta klesá na rázceste Pusté, kde sa pripája modrá turistická značka. Ďalej vedie späť na rázcestie Nad Červeným krížom, kde pokračuje po modrej turistickej značke dolu k rybníku nad Remitážou, potom dolu na miesto štartu - Remitáž táborisko.

Celá trasa mi trvala takmer 6 hodín, cestou som videl zopár danielov a sŕn.