Hlbocký vodopád

20. 9. 2014

Neďaleko Bytče sa nachádza obec Hlboké nad Váhom. Pri tejto malej a málo známej dedinke sa v lese ukrýva klenot - Hlbocký vodopád.

V dedine za obecným úradom odbočíme vpravo a pôjdeme na koniec k posledným domom. Odtiaľ pokračujeme pešo po zelenej turistickej značke po lesnej ceste. Po približne 10 minútach prídeme na čistinku s krížom. Za ňou pokračujeme popri potoku cez les vyššie, až k samotnému vodopádu. Nenáročná asi 20 minútová prechádzka terénom s miernym prevýšením cca 150 metrov je vhodná pre všetky vekové kategórie.

Hlbocký vodopád sa nachádza v lone prekrásnej Hlbockej doliny, len asi 1 km od obce. Úzky kaskádovitý vodopád je tvorený Hlbockým potokom a dosahuje výšku viac ako 10 m. Jeho pôvab v minulosti očaril i niektorých slovenských filmárov, vďaka čomu možno zábery z neho zazrieť v rozprávke Perinbaba či Soľ nad Zlato. V okolí vodopádu sa nachádzajú zaujímavé skalné útvary, lokalita miestami pripomína známe Jánošíkove diery alebo tiesňavy v Slovenskom raji.

Naľavo vedľa vodopádu je železný rebrík, nad ním oceľové lano a reťaz, pomocou ktorých sa dá vyliezť hore nad vodopád a úzkym kaňonom pokračovať cez sústavu menších vodopádov . Tento výstup však vyžaduje pevnú turistickú obuv a zručnosť. Rozhodne to neodporúčam deťom a nedobrodružným povahám so závraťami z výšok. Skaly sú klzké, prechod cez potok a úzky kaňon si vyžaduje šikovnosť. Napriek tomu sa oplatí vyjsť hore a pokračovať ďalej proti prúdu.

Vyššie sa nachádza širší kaňon, vľavo je malá jaskyňa (približne 2 metre hlboká). Po pravej strane sa v skale nachádza hlboká zaujímavá puklina. Kaňon sa potom zužuje a cez lievik doň tečie potok. Po prehliadke tejto časti sa treba opatrne vrátiť späť rovnakou trasou, ktorá je však pri zliezaní klzkých skál náročnejšia.

Mapu si môžete pozrieť tu

Foto z výletu:

Náhľad fotografií zo zložky Hlbocký vodopád